torsdag 5 april 2012

31 december 2011

”Mamma, titta! Du är en prinsessa och pappa är en prins!”

Min treåriga son Milo tittar på foton från när Patrik och jag gifte oss 21 maj i år, och jag blir förstås alldeles varm när han pekar glatt och ivrigt på korten.

Vårt bröllop tillhör det som jag tar med mig allra närmast hjärtat från 2011. Sen fanns det en hel del annat som jag helst bara vill glömma.

Eller vill jag det?

Jag försöker verkligen att se händelser jag upplever som erfarenheter. Ibland blir det inte som man hade tänkt, men kanske kan man lära sig något på vägen?

Av liknande skäl gillar jag när det blir nytt år. För mig är inte själva festen så noga. Jag måste inte nödvändigtvis gå runt i paljettklänning (inte längre) eller skyhöga klackar, champagnen måste inte vara av dyraste märke, utan jag är så väldigt nöjd om jag har mina söner och min man intill mig, och kanske några vänner.

Jag gillar snarare grejen med att vända sida. Börja på nytt.

Ringa ut det gamla, och in det nya.

Jag tycker alltid att det känns ganska befriande.

Sen gillar jag dessutom att summera, det ingår liksom i hela ”vända blad”-grejen. Att ringa ut det gamla.

Så – here we go! 2011 års....

FEST. Vårat bröllop, såklart!

TJEJDAG. Möhippan! Men ÅH vad roligt jag hade! Bowling, spa, karaoke och bästa vännerna – hur fint som helst!

SERVICE. Bröllopspalatset i Degerfors. Undrar om bygden fattar vilken fantastisk butik och otroligt koncept vi har här, på vår lilla ort?

IDROTTSPRESTATION. Degerfors IF:s framfart i Superettan!

EVENT. Golden Times i Degerfors Folkets Park, en sommardag i juli. Heja!

RESTAURANGMIDDAG. Överraskningsmiddagen på då nyöppnade Gastro i Karlskoga när jag fyllde år i september. Fantastiskt god mat, trevlig service och vacker lokal. Mersmak!

TÄLTSEMESTER. Delad förstaplats mellan tältvistelsen på ön Laoliang i Thailand i februari och härliga campingdagar på Sollerön, Dalarna i augusti.

TV-PROGRAM. ”Så mycket bättre”. Jag ÄLSKAR det programmet!

ORO. Klimatet. Vad är det som händer?!

ALBUM. ”Innan jag kände dig”, Melissa Horn.

FARVÄL. Älskade katten Skorpan! Vila i frid!

SOCIALA MEDIE. Facebook. Jag har Twitter och LinkedIn också, men det kan inte mäta sig med Facebook på långa vägar. Det må låta fånigt, men jag är löjligt glad över att Facebook finns och hjälper mig hålla kontakten med många av mina vänner som är utspridda här och var över Sverige (och världen).

SÄMSTA. Min brutna fot. Av på TRE ställen! Gips, smärta, stillaliggande. Och en lunginflammation och lite annan skit på det. Hurra.

VÄNNER. Alla som hälsade på, hörde av sig och brydde sig så mycket när olyckan var framme och allt plötsligt blev ganska svårt.

SNÄLLASTE SJUKVÅRD. De jag har mött i samband med min trasiga fot och sjuka lungor. Karlskoga lasarett har många fina människor anställda!

KÄRLEK. Milo och Jack. Mina käraste. Och Patrik, min man som har ställt upp genom hela den jobbiga tiden med foten som krånglade till livet så mycket. Nu går vi vidare mot 2012 – där nya och alldeles fantastiska minnen ska skapas!

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar